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[KR] 전기 자동차 및 전기 자동차의 충전 장치
기술정보
출원번호 10-2018-0082533 출원일 2018-07-16
등록번호 등록일
출원인 현대자동차주식회사 | 기아자동차주식회사 | 한국과학기술원 발명자/고안자
존속기간(예상)만료일 B60L-050/5 현재관리자 B60L-050/50 | H02M-001/42
요약 본 발명은 전기 자동차 및 전기 자동차의 충전 장치에 관한 것으로, 전기 자동차의 충전 장치에서 발생할 수 있는 스위칭 손실을 줄여서 충전 장치의 충전 효율을 개선하는데 그 목적이 있다. 이를 위해 본 발명에 따른 차량 탑재 충전기의 역률 보정 장치는, 제 1 인덕터를 통해 교류 전력을 입력받아 부하를 충전하는 제 1 부스트 회로와; 제 2 인덕터를 통해 상기 교류 전력을 입력받아 상기 부하를 충전하는 제 2 부스트 회로와; 상기 제 1 부스트 회로 및 상기 제 2 부스트 회로의 기생 캐패시터가 방전되도록 상기 제 1 부스트 회로의 레그와 상기 제 2 부스트 회로의 레그 사이에 마련되는 제 3 인덕터를 포함한다.
대표청구항 The present invention relates to the charging apparatus of the electromobile and electromobile, and the switching loss which can be generated in the charging apparatus of the electromobile is reduced and the charging efficiency of the charging apparatus is improved but it has the purpose. For this, the power factor correcting apparatus of the in-vehicle battery charger according to the present invention comprises the first boost circuit in which the AC power is input through the first inductor and charging load; the second boost circuit in which the AC power is input through the second inductor and charging load; the first boost circuit; and the third inductor which is prepared between the leg of the first boost circuit and leg of the second boost circuit so that the parasitic capacitor of the second boost circuit be discharged.
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