자유게시판

تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک

페이지 정보

profile_image
작성자 Roscoe Fowlkes
댓글 0건 조회 34회 작성일 24-10-14 18:25

본문

ناودانی اروپایی چه کاربردهایی دارد؟
این مدل ناودانی، همانطور که بالا اشاره کردیم، ضخامت و وزن بیشتری دارد و طبعاً در بحث قیمت ناودانی هم، ناودانی اروپایی در مقایسه با انواع سبک با ضخامت و کاربری سبک‌تر، گران‌تر است.

یکی از مهم‌ترین آن‌ها کارخانه شکفته مشهد خواهد بود. مجتمع شکفته از سال 1330 فعالیت خود را در زمینه تولید فلزات آغاز نموده است و در حال حاضر یکی از پیشروترین نام‌ها در این زمینه است. این کارخانه هر دو نوع سبک‌ و ناودانی سنگین نیز تولید می‌گردد. سایز انواع سبک‌ و سنگین از 6 تا 16 می‌باشد که با طول 6 و 12 متر و وزن 19 و 13.8 کیلوگرم به بازار عرضه می‌شود. قیمت ناودانی شکفته مشهد معمولاً نسبت به برندهای دیگر کمی‌ بالاتر است. دلیل آن وزن کم و کیفیت بالای متریال ساخت این ناودانی است. جهت کسب اطلاع از قیمت روز ناودانی شکفته کلیک کنید.

inblog-3-1.pngتفاوت روش تولید ناودانی بر اساس وزن
یکی دیگر از ویژگی‌های ناودانی که می‌تواند بر روی فرایند تولید ناودانی و استانداردهای تولید تاثیر گذار باشد، وزن ناودانی می‌باشد. انواع ناودانی را می‌توان از لحاظ وزن به گروه‌های ناودانی سبک و سنگین تقسیم بندی نمود. ناودانی سبک به نوعی از ناودانی گفته می‌شود که وزن آن از وزن تعریف شده در جدول استاندارد اشتال کمتر است. در تولید این نوع ناودانی از استاندارد ملی ایران با شماره 4477-1 و 4477-2 و استانداردهای EN 10279، DIN 1026-12 و GOST 8240 استفاده می‌شود. در مقابل ناودانی سنگین نوعی از ناودانی است که از نظر ابعاد و وزن دقیقا با مقادیر ذکر شده در جدول اشتال مطابقت دارد. ناودانی سنگین تحت استاندارد DIN-1024 تولید می‌شود. برای درک بهتر تفاوت‌های ناودانی سبک و سنگین مقاله 8 تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک را مطالعه نمایید.

ناودانی آلومینیومی
ناودانی‌های آلومینیومی‌پروفیل‌های ساختمانی از جنس آلیاژهای آلومینیومی‌(عموما سری 6000) هستند. از ویژگی‌های ناودانی‌های آلومینیومی‌می‌توان به سبک وزنی، استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی، جوش پذیری بالا و شکل پذیری خوب اشاره کرد. از ناودانی‌های آلومینیومی‌می‌توان در کارهایی مانند ساخت انواع اسکلت سازه‌ها، ساخت شاسی تریلرها و کشنده‌ها، ساخت چارچوب در و پنجره و در کل مواردی که نیاز به داشتن مقاومت به خوردگی و سبک وزنی باشد، استفاده کرد. فرایند تولید ناودانی آلومینیومی‌در سه حالت رنگی, مقاطع فولادی خام و آبکاری شده انجام می‌شود.

آشنایی با خط تولید ناودانی
در کارخانه‌های تولید ناودانی در سراسر جهان از جمله ایران برای تولید این مقطع مقاطع فولادی پرمصرف از دو روش پرسی و فابریک استفاده کرده و براساس آن ناودانی‌ها را در دو دسته‌‌ی پرسی و فابریک قرار می‌دهند. مراحل تولید ناودانی به روش پرسی و فابریک به شرح زیر است:

کاربرد ناودانی مشبک
جان این ناودانی، به صورت شبکه‌ای و مشبک است. به دلیل وجود چشمه یا روزنه در ساختار این نوع ناودانی، وزن آن سبک‌تر و بنابراین کاربردهای آن نیز متفاوت‌تر است. کاربرد ناودانی در ساختمان‌سازی از نوع مشبک در این قسمت به صورت کلی بیان شده است:

ناودانی اروپایی، علاوه بر واردات توسط کشورهایی مانند ترکیه، چین و روسیه، از طریق کارخانه‌های داخلی مانند فولاد شکفته، فولاد ناب تبریز، مجتمع البرز فولاد و… به روش فابریک و پرسی تولید می‌شود. همان‌طور که در مقالات قبل به آن اشاره کردیم، ناودانی‌های فابریک، به طور مستقیم از نورد گرم فولاد به دست می‌آیند. در حالی که در روش پرسی، ناودانی با استفاده از نورد سرد ورق‌های فولادی و به کارگیری دستگاه‌های رول فرمینگ، تولید می‌شود. با توجه به این مسئله می‌توان نتیجه گرفت که ناودانی فابریک در مقایسه با ناودانی پرسی از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است.

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.